Державна підсумкова атестація з фізичної культури проводиться за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з фізичної культури" (авт. Тимошенко О. В., Дятленко С. М., Деревянко В. В., Єрмолова В. М., Копилова Л. В., Лакіза О. М. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).Завдання посібника складено згідно з навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів "Фізична культура. 5-11 класи" (за ред. Дятленка С. М.) та "Фізична культура. Профільний рівень, 10 – 11 класи" (авт. колектив: Єрмолова В., Іванова Л., Смоліус Г. та ін). Державна підсумкова атестація з фізичної культури проводиться в один день і складається з трьох частин: тестові завдання з теоретико-методичних основ фізичної культури (у формі контрольних робіт), практичних завдань інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ. На виконання тестових завдань відводиться 45 хв., практичних завдань – 90 хв. Загальна тривалість атестації не повинна перевищувати 3-х академічних годин. Тестові завдання з теоретико-методичних основ фізичної культури та залікові вправи в збірнику підготовлено окремо для учнів, які навчалися за програмами для рівня стандарту і учнів, які навчалися за профільним рівнем. Практичні завдання інструктивно-оздоровчого спрямування спільні для обох категорій. Кожен учень, який проходить державну підсумкову атестацію з предмета "Фізична культура", отримує інструкцію з виконання тестових завдань, індивідуальний варіант роботи (теоретико-методичних основ фізичної культури) з даного збірника (відповідно до рівня стандарту чи профільного); бланк відповідей (додаток) або підготовлений навчальним закладом зі штампом навчального закладу. Варіант атестаційної роботи з теоретико-методичних основ фізичної культури для кожного з учнів здійснюється шляхом випадкового вибору учнем номерів від 1 до 10 (рівень стандарту) та від 1 до 5 (профільний рівень). Кожен з варіантів складається з 36 тестових завдань, які відповідають вимогам до знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів з навчального предмета "Фізична культура". До кожного із завдань запропоновано 4 варіанти відповідей, серед яких є вірна відповідь, невірна або вірна частково (неповна відповідь). Правильною вважається та, що найповніше відповідає на поставлені запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 36, що відповідає 12 балам за 12-ти бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів. Варіант практичної частини інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ для кожного з учнів здійснюється шляхом випадкового вибору учнями білетів. Білети містять два завдання (практична частина інструктивно-оздоровчого спрямування і залікова вправа), які вчитель добирає зі збірника завдань для юнаків та дівчат окремо. Практичні іспити дозволяють оцінити уміння учнів в організації й проведенні самостійних та групових занять різного спрямування, фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня, рухливих ігор та їхні навчальні досягнення в обраному виді рухової діяльності. Критерії оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури розміщені в збірнику завдань. Загальна оцінка за державну підсумкову атестацію з фізичної культури є середнім арифметичним трьох випробувань: тестових завдань з теоретико-методичних основ фізичної культури, практичних завдань інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ. До складання державної підсумкової атестації допускаються учні основної медичної групи, які мають медичний дозвіл: списки учнів, які здають зазначене випробування, завіряються лікарем медичної установи, що обслуговує навчальний заклад. |