Додаток №17
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з фізичної культури
При оцінюванні
навчальних досягнень учнів основної групи за показником навчального нормативу
визначають рівень навчальних досягнень (низький, середній, достатній, високий),
а потім за технічними показниками виконання рухової дії та теоретичними
знаннями виставляють оцінку в балах (таблиця).
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Показники навчальних нормативів
|
Бали
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з
предмета; розрізняє та виконує відповідно до вимог лише елементи фізичних
вправ
|
Низький
|
1
|
Середній
|
4
|
Достатній
|
7
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень
навчального матеріалу, наводить приклади; техніка виконання фізичних вправ
має незначні відхилення від встановлених вимог, які аналізуються та
виправляються з допомогою вчителя
|
Низький
|
2
|
Середній
|
5
|
Достатній
|
8
|
Високий
|
11
|
Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними
знаннями з предмета; має достатню тактичну підготовку для виконання
навчальних завдань; має системні навички техніки виконання фізичних вправ, що
відповідають встановленим вимогам
|
Низький
|
3
|
Середній
|
6
|
Достатній
|
9
|
Високий
|
12
|
На сучасному етапі,
з метою формування позитивного ставлення учнів до занять фізичною культурою та
підвищення рівня їх рухової активності, оцінювання навчальних досягнень з
фізичної культури має здійснюватися в особистісно-зорієнтованому аспекті. В
основу особистісно-зорієнтованого
оцінювання покладаються: особисті досягнення школярів на протязі навчального
року; активна робота учнів на уроках фізичної культури; залучення учнів до
занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у змаганнях всіх рівнів. На
основі зазначених показників вчителям рекомендується застосовувати різноманітні
системи нарахування «бонусних» балів. Зазначені системи корекції оцінювання мають погоджуватися педагогічною радою школи.
Під час
оцінювання необхідно:
-
здійснювати індивідуальний підхід, тобто створювати для учня умови, які
відповідають особливостям його розвитку, рівню фізичного підготовленості, стану
здоров’я;
-
конкретизувати завдання, визначене змістом даного уроку, за яке учня буде
оцінено;
-
застосовувати гласність оцінки (своєчасно інформувати учня про оцінку з
коротким аналізом виконання учнем рухової дії).
|